Het regent in Forbes.

3 mei 2014 - Forbes, Verenigde Staten

Phoe wat hadden die twee dagen vrij me goed gedaan. Opgelucht weer even contact hebben met thuis en weer terug in de bewoonde wereld! De eerste dag terug in het dorpje ben ik gaan shoppen, met succes. Mijn pinpas gaf aan dat ik mijn limiet bereikt had... Ik heb even boeken, fotografie tijdschriften en allemaal dingetjes gekocht om mezelf te vermaken voor als ik weer terug ga naar die boerderij in de middle of nowhere.
De tweede dag vrij was het anzac day. Ze herdenken hierbij alle soldaten etc die zijn omgekomen in de oorlogen. Om 5 uur am stond ik parraat om naar de speech te luisteren. Opzich was dit niet zo bijzonder als ik verwacht had en ik kroop weer even lekker mn bed in. De herdenking om 10 am was wel mooi om mee te maken. Veel mensen kwamen erop af en er werd een mooi praatje gehouden.
De rest van de dag verveelde ik me stierlijk. Ik was wat aan het rondlopen en opzoek naar een zwembad aangezien het bloedheet was, tot ik ineens werd aangesproken door iemand uit de kroeg en die vroeg of ik een biertje wilde. Deze locals hebben ervoor gezorgt dat ik een superleuke dag kreeg! Eerst dronken we wat in de kroeg waar we waren en later gingen we naar een kroegje waar ze me aan zowat iedereen voorstelden en werd ik geïntroduceerd met het spelletje two up. Dit wordt gespeeld met 2 muntstukken en het is simpelweg gokken. Het is 1 dag per jaar legaal en dat was die dag. Ongelofelijk hoeveel geld er vergokt werd. Het was een leuke dag en ik kon er weer tegenaan. De dag erna mocht ik ook weer werken dus vanaf die zaterdag weer terug in de middle of nowhere zonder bereik of iets.

De eerste tien dagen dat ik hier op de boerderij aan het werk was, ging mn zelfvertrouwen best wat omlaag. Ik brak bijna alles wat los of vast zat. Het hek gesloopt met de trekker, de poort geramd met de auto(er stond een klep open die de auto breder maakte en die het hekje ramde), de auto was kapot gegaan en de quad hield er twee keer mee op. Gelukkig heeft de auto zichzelf gefixed en de quad bleek niks mee aan de hand te zijn. Het hek en de poort? Ja die bestaan niet meer helaas.
De afgelopen 6 dagen heb ik echter nog niks gebroken en is alles goed gegaan op de trekker! :)

Het werk is superleuk, maar ik word heel erg onderbetaald. Nouja, zolang ik het hier naar mn zin heb :)
Op het moment regent het op de boerderij. Teveel regen dat we niet verder kunnen zaaien. Vervelend zeg, een paar daagjes vrij :p

1. Evelien:
    3 mei 2014