Still farming (H)

16 mei 2014 - Forbes, Australië

Foutje in het vorige reisverslag: ik zit natuurlijk niet in de VS, maar gewoon in Australie.

Het zaaien zit erop, 1300 hectare dubbel gedaan. Kustmest en zaad (Canola en wheat). Ik heb het echt naar mn zin gehad daar op die boerderij! Het voelt ook helemaal niet alsof ik aan het werk ben hier. Elke dag leer ik zoveel nieuwe dingen en alles is gewoon zo supervet!  Vanaf nu zal ik werken op de boerderij die iets dichter bij Forbes zelf ligt, en waar iets meer mensen leven! Is dat laatste ook niet zo heel moeilijk..

de airseeder

De dag dat we terug gingen naar Forbes moest de trekker met aanhang mee. Dit is een oversize load van meer dan 4.5m dus moet er een auto voor rijden met zwaailichten die alle tegemoet komende trucks moet informeren. Daar ging ik al. Op de snelweg zonder rijbewijs in mn autootje. Het maakt ze ook allemaal niet uit. Niks is hier te gek. In een maand tijd heb ik leren autorijden, trekkerrijden en mocht ik me uitleven op de quad.

De escort auto    Volle maan

Verdere reisplannen zijn alweer gemaakt: op 4 juni vlieg ik naar het Westen! Van Perth naar Darwin is het plan en vanaf Darwin naar Brissie. Dan is er helaas nog maar 1 maandje over om even Thailand te verkennen!

Even een break

Ik heb geen idee wat ik nog meer kan schrijven. Ik vermaak me uitstekend hier! Leuke mensen om me heen. Ik heb leuk werk. Zo'n kans op een baan als dit krijg ik niet snel weer.

Tot volgende keer! ;)

1. Nel:
    16 mei 2014
    Leuk weer iets van je te horen, je geniet van het boerenleven lees ik
    Ga je met dat gegeven ook nog iets doen en dan bedoel ik vervolgstudie
  2. Mirjam:
    Veel plezier nog skat!
  3. Bianca:
    16 mei 2014
    Geniet er nog maar ff flink van, lekker op de trekker en zo meer!!!
    Voor je t weet zit het er weer op en wordt het ws sparen voor een vervolg!!! Denk dat het verslavend is wat je doet :)
  4. Griet Broersma Griet Broersma:
    geniet er van ,gr griet
  5. Evelien:
    Hee Nel!

Nee ik ga bedrijfskunde studeren. Ik vind het echt superleuk om lekker buiten te werken enzo, maar ik zou het niet voor altijd willen doen :P

Groetjes!
  6. Annet:
    17 mei 2014
    Das lekker makkelijk oefenen voor jr rijbewijs man!! Heerlijk, wat een fantastisch leven heb je daar nu. Ik bem blij voor je! Leef nog even lekker daar lieverd.
    Love you!!
  7. Annet:
    17 mei 2014
    En watbheb jij mooi lang haar gekregen!
  8. Lummy Hemminga:
    17 mei 2014
    Wat bijzonder dat je zoveel beleefd en zoveel leert. Je geniet er echt van. Wat vind ik dit leuk voor jou. Schitterend gewoon.
    Veel liefs Pytsje.