3 days in the jungle

24 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Even een korte update, simpelweg omdat afgelopen 3 dagen heel erg indrukwekkend waren! Drie dagen in de jungle gehiked, alles leren over de planten, dieren en het ouderwetse Thaise landleven.

Last minute besloot ik met deze jungletrack mee te gaan. We hadden een klein, maar gezellig groepje dat bestond uit twee Amerikaanse jongens, mij en de gids (PingPong).

olifantenpark   olifantrijden
Om 5 uur 's ochtends begonnen we onze reis naar de jungle. Voordat we in de jungle gedropt werden, stopten we bij een olifanten natuurgebied. We mochten ze wassen en erop rijden. Op de nek en door de bergen. De olifanten zagen er gelukkig uit, in tegenstelling tot andere olifantenparken die ik heb gezien..

De eerste dag begonnen we aan een hike van een paar uur. Pingpong leerde ons tijdens het lopen welke planten je kunt eten en welke je kunt gebruiken. Hij was een mega gekke tourgids. Als we hem even niet hoorde praten, dan zagen we hem wel in de lianen slingeren of andere gekke dingen uithalen. Met een groot mes moesten we de planten weg hakken om onze weg te kunnen volgen. De een na de ander ging onderuit in de modder of in beekjes die vol water stonden vanwege het regenseizoen in het noorden van Thailand.

Hiking in the ricefields  kael
Aangekomen bij onze verblijfplaats voor die nacht (een houten hut bovenaan een rijstveld), liet PingPong ons zien hoe we bestek en bekers konden maken van bamboo. We russten wat uit en deden wedstrijdjes katapult schieten.

De tweede dag begonnen we weer aan een lange hike door de jungle en voor lunch maakten we een kampvuurtje en kookten we met de bamboo die we gebruikten als een soort pan.

oude man in dorpje  dorpje eten kokem
We kwamen aan in een dorpje waar de mensen zonder elektriciteit of wat dan ook leven. Terug in de tijd. De enige blanken die ze ooit hebben gezien, hebben ze gezien door deze tourtjes. Ze zijn compleet zelfvoorzienend. Elke familie (ong 5 fam leven daar) heeft een eigen rijstplantage en een paar koeien en kippen. De huisjes zijn zo ongeveer 20 m2 groot en dat is alles wat ze hebben. Het huisje staat op palen en de dieren leven eronder. Ze slapen met 7 personen op de grond, ze hebben alleen een matje voor op de houten vloer.
Heel indrukwekkend om te zien. Ze hebben zo weinig, maar toch genoeg om gelukkig te zijn en oud te worden. Deze man was al 100 jaar! Ze wilden alles delen en waren heel vriendelijk.

gezin diner  rijst bewerken
De douche bestond uit een bak met water wat je over jezelf heen moet gooien. Alles gaat verder ook handmatig. De vlies om de rijst halen ze er af door de rijst met de voeten te stampen.

De laatste dag hadden we nog een kleine hike, deden we bamboorafting en zwommen we in de waterval. Na een paar echt geweldige dagen, veel geleerd en veel gezien, waren we allemaal kapot moe en toe aan een goede douche!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bianca:
    24 juli 2014
    Wat een belevenis zo op de valreep, prachtig!!!
  2. Nel:
    24 juli 2014
    Dit klinkt heel bijzonder en goed te ziendat mensen ook zonder luxe gelukkig kunnen zijn
  3. Annet:
    9 augustus 2014
    Coowl! Ik ga denk ik ook maar eens die kant op ooit :p