Vietnam 2016

25 augustus 2016 - Hanoi, Vietnam

' Op reis gaan is een aaneenschakeling van bijzonderheden.'

Op 4 augustus, precies 1 jaar en 363 dagen nadat ik terug kwam uit Australie, was het voor mij weer tijd om het vliegtuig te pakken en naar Azie te gaan. Hoewel mijn vlucht een behoorlijke vertraging had op Istanbul, is mijn reis gelukkig goed verlopen.
Zaterdagochtend (6aug) kwam ik in Ho Chi Minh aan waar Tom al op me stond te wachten. Ik was nog maar net in Vietnam en het eerste avontuur had zich al aangemeld. Met backpacks en al bij Tom achterop de scooter, zigzaggend door het Vietnamese verkeer de weg vinden. Om even een beeld te vormen; Vietnamezen kennen geen verkeersregels. Ze bestaan wel, maar niemand houdt zich eraan. Ze halen je van rechts in, iedereen loopt te toeteren naar elkaar en iedereen heeft zo zijn eigen interpretatie van het stoplicht. Maar goed, bij Tom kon ik gelukkig even een verfrissende douche nemen waarna we de stad zijn gaan verkennen.

Pho Gym met Tom

In HCMC heb ik echt een hele leuke tijd gehad met Tom, hij heeft me de hele stad laten zien, we hebben het locale eten genoten, hebben een massage genomen en zijn nog even naar de Vietnamese sportschool geweest.
Helaas begon maandag de werkweek voor Tom ook weer, dus was het voor mij tijd om door te reizen naar Dalat. In Dalat werd ik direct ontzettend leuk ontvangen door een groep backpackers waarmee ik die avond op stap ben geweest (in een doolhof-cafe waar we elkaar de helft van de tijd kwijt waren) en waarmee ik de dag erna een Canyoing tour heb gedaan. Dat was echt suupertof en het was echt een hele gezellige tijd met hun! Mijn trip kon niet beter beginnen.

13925424_1248009158566249_5338231874466443846_n

Daarna ben ik een 2 daagjes naar het strand geweest in Nha Trang en vanuit daar doorgegaan naar Hoi An. In Hoi An heb ik het doprje verkend (en superlekkere eetstallen bij de markt gevonden!) en hebben we de Vietnamese bingo gewonnen. Ook heb ik nog een kookcursus gedaan waarbij we eerst in kleine bootjes naar Coconut Island gingen en daarna een aantal locale gerechten leerden maken.

Cooking class result Cooking class Hoi An

In Hue kon ik even relaxen, wat totaal het contrast was met Phong Nha. Direct de eerste avond dat ik aankwam in Phong Nha kwam ik mensen tegen die ik al eerder had ontmoet en met een hele groep zijn we op 'stap' geweest. In de 3 dagen dat ik hier ben geweest heb ik zoveel leuke mensen ontmoet en hebben we zoveel te gekke dingen gedaan dat dit 1 van mijn favoriete plaatsen is geworden.

Paradise Cave

In Hanoi heb ik direct mezelf even bewezen dat ik niet zoveel waard ben als ik moe ben; Ik was lekker aan het stuntelen toen ik vroeg in de ochtend aankwam. Kort samengevat ben ik ongeveer 3x dezelfde route gelopen met mijn zware backpack, werden we afgezet door een taxi en liet ik mijn mobiel ook nog ergens liggen.. Gelukkig verliep de rest van de dag een stuk beter ;)
Die dag nog hele leuke mensen leren kennen in mijn nieuwe hostel in Hanoi. Nog een beetje moe van de kroegentocht, vertrok ik de volgende ochtend met een tour naar Halong Bay voor 3 dagen.

Halong Bay was ook echt suuuuperleuk! De sfeer in de groep was erg leuk en iedereen kon goed met elkaar. We gingen kayaken, van de boot springen, (drank)spelletjes spelen en we kregen heel lekker eten op de boot :). De 2e dag vertrokken we naar een klein prive eilandje waar we een volleybal tournooitje hielden en konden zwemmen, relaxen etc etc.

Kayak selfie Boat to Freedom Island  Groups pic

Op dit moment zit ik in Hanoi en vertrek in vanavond naar Sapa!  Jullie horen wel weer van mij! <3

Hammock Eco farm    Halong bay Eet smakelijk Hanoi at night

1. Lummy Hemminga:
    25 augustus 2016
    Evelien,
    Wat fijn dat je weer zo geniet en wat prachtige foto's!!
  2. Bianca:
    25 augustus 2016
    Wat heb je al weer veel beleefd in korte tijd, superleuk!!!
  3. Griet Broersma Griet Broersma:
    29 augustus 2016
    Wat prachtige foto,s .wat zie je er goed uit .
    knap hoor