Only 2 weeks left in NZ :'(

21 maart 2014 - Culverden, Nieuw-Zeeland

Na het werken op de boerderij in Gore ben ik samen met een Frans meisje (Delphine) (die ik diezelfde dag nog ontmoet had) naar Te Anau gegaan. Die avond hebben we random bij mensen aangebeld en gevraagd of we de tent bij hen in de achtertuin konden opzetten. We werden direct verwelkomt!  Het was een hele leuke familie met 4 meisjes en we mochten zelfs in hun truck slapen. De volgende dag deden we wat tracks op de Milford Road in het Fjordland. Het plan was om naar de Milford sound te gaan, maar aangezien de auto oververhit raakte, besloten we terug naar te Anau te gaan.. Gelukkig werden we weer hartelijk ontvangen door de familie Fox.
We zouden de routeburn doen in 2 dagen maar we hadden geen geluk. Op een regenachtige dag strandden we bij de DOC hut waar we met Phil(de man die daar werkte) een kopje thee dronken. Na wat mooie verhalen uitgewisseld te hebben, besloten we terug te gaan. De Routeburntrack bewaar ik om met mem te doen :)

In te Anau hebben we 3 nachten bij de familie fox geslapen en 3 nachten in een soort studentenhuis met jonge kiwi's en 2 backpackers. Wonder boven wonder kwamen er ineens 7 andere backpackers aan de deur die daar ook wilden slapen.  Het hele huis zat ineens vol met backpackers en het was een groot feest. De Kepler track hebben we in twee delen gedaan en het was werkelijk fantastisch! Echt een fantastisch  uitzicht.

Door een spontane actie een paar dagen later, werd ik opgehaald door Jono en Jason(van de boerderij in Gore) en verbleef ik met hun voor het weekend in een caravan in Wanaka. In Wanaka was het 1 groot feest. Een soort NZ's Fleaijel maar dan groter en met cowboys ipv boeren :p. Elke avond naar de kroeg, veel bier drinken, goed eten, heel veel gezellige locals ontmoet, dagje op de jetboat geweest en naar de finales van rodeo. Een fantastisch weekend!

Na het weekend ben ik met Omer in Wanaka gebleven. Hem had ik in te Anau al ontmoet en we hadden afgesproken om samen in Wanaka de Roy's peak te lopen. De avonden die volgden zaten we aan het meer met een gitaar en een glas wijn. Samen gingen we naar Mount Cook. Ik zou daar alleen een grote dagtocht  maken, maar bovenop de berg stormde het nogal en werd ik gedwongen weer naar beneden te gaan. Eerst een teleurstelling, maar uiteindelijk bracht het me bij hele gezellige backpackers in de auto. Met een grote gevarieerde groep mensen zaten we die middag aan een biertje en steak. Het was zo gezellig dat ik de teleurstelling helemaal vergat en dankbaar was voor wat ik ervoor in de plaats had gekregen.

Onderweg naar Christchurch nog in Tekapo geslapen, (wat echt supermooi was!!) en toen afscheid van Omer genomen om te gaan wwoofen op een boerderij net buiten CC.

Deze boerderij werd meer gerund door de wwoofers. De eigenaar kwam alleen s avonds thuis en vertelde ons wat we moesten doen.
Er waren 8 andere wwoofers en Nicole die ik in Australië ontmoet had kwam daar ook :). We kregen elke dag best wat klusjes, maar er waren ook veel leuke klusjes zoals kaas maken, koken, schapen vangen en de beesten eten geven enzo. Ik mocht zelfs de koe injecteren. Elke avond zaten we gezellig met z'n allen in de woonkamer wat spelletjes te spelen, bier te drinken en te kletsen. Ik geloof dat de groep geen dag hetzelfde was; elke dag kwamen of gingen er mensen.

20 maart verliet ik de groep en ben gaan liften naar Culverden. Jep, weer om te wwoofen. Deze familie is echt heel leuk! Twee goed opgevoede kinderen van 5&7, een mega mega grote boerderij en nog een Amerikaan en een Filipijn die hier werken. Ik geloof dat mijn taak hier is om op de kinderen te passen en helpen op de boerderij.

Nog maar 2 weken en ik moet NZ verlaten! Op 6 april verloopt mijn visa en op 5 april neem ik het vliegtuig terug naar Australië. Ik wil echt niet weg uit NZ! Na mijn studie wil ik terug hier komen en hoop ik sponsership te krijgen en een kiwi te vinden :)

Cheers!

1. Bianca:
    21 maart 2014
    Wat een superleuk verhaal, zou bijna direct in n plain willen stappen om ff bij je langs te gaan, even een beetje meebeleven van alle leuks wat op je pad komt, leuk dat je een route bewaard voor het volgende bezoek samen met je moeder :) veel plezier verder, veel liefs Bianca.
  2. Minke:
    23 maart 2014
    Jammer voor je dat NZ er bijna op zit. Je hebt het daar heel erg naar de zin en heel veel gedaan en beleefd. Maar we hebben afgesproken dat we samen nog een keer naar NZ gaan voor de Routeburntrack. Geniet deze laatste dagen nog van NZ. liefs en dikke tuut fan Mem
  3. Lummy Hemminga:
    27 maart 2014
    Wat een mooi verhaal ook deze keer weer! Je beleeft wel ontzettend veel en wat leer je veel mensen kennen!
    De foto's laten goed zien hoe mooi het daar is en zo genieten wij ook heerlijk met je mee.
    Ik wens je nog een goede week in NZ en hoop dat je het in Australië ook weer naar de zin krijgt.
    Lieve groeten van Lummy