Merry Christmas and a happy New Year to you all!

30 december 2013 - Byron Bay, Australië

Tijdje geleden alweer.. Het is ook een drukke periode met kerst enzo, en ik ben de laatste tijd nogal moe. Zal wel weer ijzertekort zijn.

Maargoed! De 3dagen op fraser island waren echt fantastisch! Ik zat met leuke mensen in de auto, 2 gezellige meiden in de tent, een topgast van een groepsleider en noem maar op. Alles was goed tot het moment dat ik heerlijk lag te dromen. Mijn kleine backpack werd stilletje meegenomen door de dingo's. Een slapeloze nacht volgde en de volgende ochtend vond ik mijn tas (inclusief de meeste inhoud) verscheurd terug in de bosjes, ver weg van het kamp. Maar ik heb hem!! De dagen hebben we doorgebracht door verschillende prachtige meren te bezoeken, te koken en de dag afsluiten bij het kamp. Als afsluiter was er een afterparty in het hostel. Feesten kunnen ze hier wel.

In Noosa kwam ik veel mensen tegen die ik eerder al had ontmoet. Ik ben ongeveer 7 dagen in Noosa geweest, waarvan 4 in de middle of nowhere. 3dagen bushcamp (kayaktour) en dus back to basic . We sliepen op canvasdoeken, de als een hangmat tussen palen hing. De kayaktour zelf viel best tegen, het stelde niet zoveel voor.

Eenmaal in Brisbane aangekomen ben ik direct de stad gaan verkennen.Dat heb ik gemerkt want ik ben om 8 uur in slaap gevallen en werd midden in de nacht pas wakker. Zo kon ik wel even mooi vroeg in de ochtend gaan hardlopen! Brisbane was helemaal in de kerststemming. Open air cinema met kerstfilms, live kerstmuziek, kerstparade en noem maar op. De 5 dagen in Brisbane heb ik me prima vermaakt! Leuke stad!

Ik zit nu in Byron Bay:). De hippie- en surfstad. Samen met Andrea en Nicole heb ik kerst gevierd met goed eten en veel gezelligheid. Hoe gezellig het ook was, het is toch niet hetzelfde als thuis, bij mn familie. Even voor het gevoel en uit nieuwschierigheid zijn we naar de kerk gegaan op kerstochtend. Zo raar en grappig dat ze zo vrij zijn in alles en dat ze afsluiten met: 'enjoy on the beach!'.

Deze dagen heb ik voornamelijk doorgebracht met Andrea, die ik nu ook echt heel erg ga missen omdat ze nu naar Sydney gaat:(. We surfen hier veel (nouja, poging tot), fietsen en lekker chillen op het strand. En mijn skydive! Het was zooooo vet! Hoewel ik normaal al bang ben als ik op een paal lig met survival, was ik hier veel minder bang dan ik verwachtte! Oh mennn, zo leuk!

Morgenavond oud en nieuw vieren op de stranden van Byron bay:) Iedereen den fijne jaarwisseling gewenst en succes met de nieuwjaarsduik daar! ik ga hem dit jaar zeker doen!;)

Greets!

1. Nel:
    30 december 2013
    Evelien we wensen je een heel gelukkig en gezond 2014 toe.
    groeten Henk en Nel
  2. Griet Broersma Griet Broersma:
    Evelien. Heit en griet wensen jou een heel gelukkig en gezond 2014

Lieve gr heit en griet
  3. Rob en Anneke:
    Lieve Evelien,

Erg leuk om zo jouw verhalen te lezen (je mag er best nog een heleboel plaatsen hoor . . . ) Vanuit Knipe-city wensen we jou een heel gelukkig 2014 toe en vooral nog veel reisplezier Down Under! Nog één prangende vraag: hoe zit het eigenlijk met de "oaljekoeken" daar??? Of moeten we ze hier voor je gaan invriezen?

Lieve groet van Rob en Anneke
  4. Lummy Hemminga:
    Hallo Evelien,
    Fijn dat je daar zo geniet en wat heb je al weer wat meegemaakt!!
    Hierbij wens ik je een gezellige jaarwisseling en een heel gelukkig 2014 toe.
    Groeten van Lummy
  5. Evelien:
    Invriezen graag haha!
    Echt leuk om de reacties te lezen! :D
  6. Fenna:
    Hee Evelien!
    Men wat ben ik jaloers op jou! Wat een verhalen allemaal.
    Nog heeel veel plezier en een super jaarwisseling gewenst! ;p

XX
  7. Hanneke:
    31 december 2013
    Hi Evelien, veel plezier op je reis down under. Vanuit 't Fean wens ik je veel liefde, wijsheid en een goede gezondheid toe!
  8. Roelie:
    3 januari 2014
    Lieve Evelien
    Nog folle lok en seine yn it nije jier.
    Volgens mij wordt dit de reis van je leven.
  9. Foppe en Riny:
    3 januari 2014
    Lieve Evelien,
    Een heel gelukkig nieuwjaar!! Wat leuk om jouw belevenissen te lezen. Wat een fantastische reis maak jij! We blijven je volgen. Hartelijke groet van Foppe en Riny