cairns - mission beach

26 november 2013 - Mission Beach, Australië

Met 5 andere meiden van de groepsreis ben ik vorige week van Sydney naar Cairns gevlogen. Na een lange nacht op het vliegveld, in de Mac en tenslotte nog 1,5 uur buiten te hebben gezeten, kwamen we aan in de benauwde lucht van Cairns! Super lekker weer daar. Ik zat samen met de twee lolbroeken Marlies en Liset op een kamer in een klein en gezellig hostel. De dag na aankomst ben ik direct op zoek gegaan naar werk, aangezien het vaak wel een tijdje kon duren en ik wel behoefte had aan wat vastigheid na die drukke week daarvoor. Vol verbazing kreeg ik diezelfde dag al super veel reacties op mn advertentie. Maar het was het allemaal toch net niet dus besloot ik een trip langs de oostkust te boeken (mede mogelijk gemaakt door Tom die ik mega dankbaar ben dat hij me geld heeft geleend omdat ik nog steeds niet kan pinnen).
Zaterdag ben ik gaan snorkelen in Great Barrier Reef. Dit was echt een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb! My god, waren die vissen echt of zat ik naar een 4D film te kijken? Groot, klein, alle kleuren van de regenboog en je zwemt er gewoon doorheen . Supervet. Opzich ook heerlijk om op een boot te zitten, vol in de zon, en dan te bedenken dat jullie in Nederland met de handschoenen aan lopen XD.
Vanuit ons hostel konden we lekker elke avond gratis eten bij de Woolshed. Veel stelde het niet voor, maar je hebt toch wat. Je wordt hier toch behoorlijk creatief met eten. Je moet het doen met wat je hebt en wat er is. Heerlijk.
Sinds gisteren heb ik mijn reis alleen voortgezet. Nu verblijf ik 2 dagen in Mission Beach en vrijdag ga ik naar Whitsundays met een boot waar ik 2 nachten op blijf. Mijn planning was om die week erna naar Fraser Island te gaan. Na veel twijfel heb ik besloten om een baan als nanny te nemen in goondiwindi op een cattlefarm. Het is een gezin met 3 kindjes van 1, 3 en 5 jaar en met paarden etc. Ik ga dus even leren paardrijden. Het is misschien heel onpraktisch aangezien ik veel kosten maak om er te komen en ik moet meer dan 24 uur in de bus zitten, maar ik heb er echt ontzettend veel zin in! Dus die Fraser trip doe ik later wel, NZ kan wel even wachten, ik ga lekker op een boerderij werken! :D
Morgen vertrek ik richting Airlie Beach. Op naar het volgende parelwitte strand ;)

See you!

1. Griet Broersma Griet Broersma:
    26 november 2013
    hey evelien
    nou je onderneemt wel wat zeg,supper en ga je nu tijdelijk even wonen bij die mensen . waar je op moet passen
    hier in nederland gaat alles goed ik wens je heel veel geluk daar lieve gr griet