Another day in Paradise!

3 juli 2014 - Western Australia, Australië

Nog maar 2 dagen over in Australië! De tijd vliegt voorbij. :( Sinds mijn vertrek uit Forbes tot nu, heb ik echt, echt een toptijd gehad.

Perth city <- Perth

In Sydney heb ik een nieuwe lens voor mn camera gekocht :D. Die nacht ben ik in het vliegtuig gestapt naar Perth. In Perth aangekomen heb ik mijn eerste ervaring opgedaan met couchsurfen. Via couchsurfing.com ontmoet je mensen van over de hele weteld die hun couch voor een aantal nachten beschikbaar stellen. Zo kende ik Patrik, een Zwitserse jongen die sinds 3 jaar in Perth woonde. Samen met zijn huisgenoten Raphael&Vinnie uit Brazilië en Dani uit Chili) woonde hij in een mooi appartementencomplex niet ver van het centrum. De sfeer in hun huis was zo relaxed en vrij.

De eerste dagen in Perth heb ik wat rondgelopen en mensen ontmoet voor mijn verdere roadtrips en wat dingen bezocht in en buiten de stad. Ik kon het heel goed vinden met de huisgenoten van Patrik. Ze leerden me typisch eten koken uit chili, we speelden samen gitaar, keken film etc. Ik heb met hun echt een superleuke tijd gehad en was dus best een beetje verdrietig om na 5 dagen weg te gaan. Tijdens de dagen in perth had ik heel wat mensen ontmoet om een mijn roadtrip van Perth naar Darwin te doen.

Tao en Raphi in Exmouth   @ window

Met Tao en Raphi begon ik mijn roadtrip door west en north Australia. . Tao is professioneel fotograaf (altijd handig!! ), Frans en 24 jaar. Raphi is een Duits meisje van 19. Beide supergezellige mensen om mee te reizen!

The pinnacles   camperen in Carnavon

De eerste dag kwamen we vlak voor zonsondergang aan bij de pinnacles. We maakten wat fotos en vonden die nacht een camp spot aan de snelweg in de bush. De volgende dag gingen we naar Kalbarri National Park. Supermooie rotsen en natuur en weer een paar fotografie lessen van Tao :p we vonden een supermooie plaats aan het strand waar we kampeerden voor twee nachten. We kamperen elke keer illegaal dus we pakken vroeg in voordat iemand komt controleren. Twee nachten sliepn we aan het strand en we hadden prachtige zonsopgang vanuit de tent. Sinds dag 4 ongeveer reisden we samen met 4 andere Franse backpackers (Vincent, Margo, Thomas en Joan). Samen met hun is het altijd een feestje. De eerste nacht dat we kampeerden met 3 auto's in carnavon werden we betrapt door een ranger en kregen we per persoon 100$ boete. Oeps.. We gingen naar de blowholes (het water spuit als geisers uit de rotsen) waar de mannen een paar krabben vingen voor op het kampvuur in de avond. De dag erna was een heerlijke chill dag. Tijdens het snorkelen zag ik een mega grote zeeschildpad en supermooie vissen! :) we speelden beachvolleybal, we maakten muziek met de ukulele(I love de ukulele!!) en vingen vis voor avondeten. We maakten een kampvuur en stoomde de vis in aluminiumfolie met wijn.

@ sanddunes with ukulele  on the road on the road rock
In Coral bay verbleven we twee dagen omdat raphi wilde duiken. Tao en ik vermaakten ons hoog op de zandduinen met de ukulele en een fantastisch uitzicht op de helderblauwe zee. Supermooi helderblauw water en een parelwit strand. In Exmouth hebben we ongeveer 20 verschillende stranden bezocht en nog heerlijk gezwommen en gesnorkelt. Na exmouth zijn we naar Karijini NP gereden. Onderweg wat rotsen beklommen en veel foto's gemaakt :).In die tijd reisden we nog met de Franse groep. Dat betekent vooral heel veel wachten en heel veel drinken en goed eten :p. Het zijn wel echt toffe mensen. Overal waar we heen gaan, gaat de ukulele mee :) Drie dagen in Karijini waren onbeschrijfelijk. De natuur is echt ongelofelijk mooi. De rotsen, watervallen en overal riviertjes of beekjes in de rosten. Af en toe namen we een frisse duik in de grotten. Dat is dan ook onze enige douche.. :p

platte band..  @ Circular Pools

In het National Park waren bijna geen normale wegen en het is echt een wonder dat onze auto nog rijdt ;). De auto is zo laag, bij elk heuveltje of bij een steen, de auto raakt de grond. Ik geloof dat ie bijna uit elkaar valt :p. Ik mocht ook nog even rijden toen Tao moe was :p. In Port Hedland heeft Raphi besloten afscheid van ons te nemen en verder te reizen met de jongen die ze leuk is gaan vinden (1 vd Franse mannen). Hij heeft net als zij alle tijd en wij moeten ons nu wat haasten om mijn vliegtuig te halen.

Raphi met zonsondergang
Ik heb samen met Tao de laatste week in WA en NT doorgebracht. We zijn in Broome geweest, Kununurra, Litchfield en toen naar Darwin. We reden vaak in de avond, maar met zonsondergang is het vaak wat gevaarlijker met kangaroes en koeien op de weg. Zo plotseling trapte Tao op de rem en ik knalde met mn heeft tegen de voorruit. Klein deukje in het glas :p In litchfield(National Park) een heerlijke zonnige dag doorgebracht bij prachtige watervallen en natuurlijke waterpools. En al voordat ik het wist begonnen we aan onze laatste dag samen.. In Darwin vonden we een gratis waterpark met mega veel glijbanen en waterattracties. Die avond was er een grote vuurwerkshow op het strand vanwege independence day. Veel mensen schoten pijlen de lucht in nu de show en overal ontstonden wat kleine bosbrandjes :p Na een nogal emotioneel afscheid met Tao was het tijd om met vliegtuig te nemen naar Brissy en morgen vlieg ik naar THAILAND! :D

camperen aan de snelweg met de koeien

1. Jildou:
    3 juli 2014
    Wat maak je wat mee zeg! Heel erg gaaf!
    Australië avontuur voorbij en op naar Thailand...
    Ben benieuwd naar je foto's!

Groetjes Jildou
  2. Lummy Hemminga:
    3 juli 2014
    Evelien, wat een heerlijke tijd heb jij daar toch! Het is genieten om je verhalen te lezen; laat staan het zelf te beleven!!
    Ook nog een mooie tijd in Thailand toegewenst hoor!
    Groeten van Lummy